Qui som

Selmar neix

l’any 2002

La Federació d’Agrupacions de Defensa Vegetal Selmar (en endavant Selmar) neix l’any 2002 per donar continuïtat a l’esforç d’un grup de pagesos que l’any 1987 creen la primera Agrupació de Defensa Vegetal de la Federació (ADV Alt Maresme) amb l’objectiu de disposar d’assessorament per aplicar al camp tècniques de control integrat de plagues, tot donant prioritat al control biològic.

Han passat uns quants anys des d’aquells inicis i avui ja no es contempla cap altre sistema de control de plagues i malalties que no prioritzi el coneixement de l’entorn i la riquesa de la nostra fauna auxiliar.

Som un equip tècnic amb el reconeixement oficial com a Assessors en Gestió Integrada de Plagues (GIP) amb més de 20 anys d’experiència. Actualment donem servei a 140 associats distribuïts per tot el territori català així com també a zones de Castelló i Osca.

L'any

1991

l’ADV Alt Maresme va rebre la medalla al mèrit agrícola concedida pel Departament d’Agricultura Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, l’any 2003 SELMAR vam ser guardonats amb el premi a la Innovació Tecnològica i el 2014 amb el premi Smart Fruit dins el IPM International Congress.

Col·laborem en projectes d’investigació liderats per l’Institut de Recerca i Tecnologies Agroalimentàries (IRTA), per la Universitat de Barcelona (UB) i per la Fundació Miquel Agustí i en l’assessorament tècnic a la Cooperativa Conca de la Tordera de Palafolls així com al Jardí Botànic Marimurtra de Blanes i l’Ajuntament de Santa Susanna.